Hur gör jag en felanmälan?

  • De allra flesta hyresgäster och bostadsrättshavare (där brf:en har felanmälan hos oss) kan göra en felanmälan i Mitt HSB.

    Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.

    Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in via "logga-in"-knappen uppe till höger med BankID eller lösenord.

    Om du har problem att logga in i Mitt HSB, eller om din bostadsrättsförening enbart har fastighetsskötsel men inte ekonomisk förvaltning via HSB Malmö, gör du din felanmälan via formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet) eller genom att ringa oss.

    Bor du i en nyproducerad bostadsrättslägenhet? - Lämna garantiärende och felanmälan via formulär på brf-hemsidan.

    Innan du felanmäler - se om du kan lösa problemet själv. Vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du kan ta del av här.

    Akuta ärende – ring jouren

    Kontakta vår fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.

    Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

  • Fick du svar på din fråga?

      

    Vilken information saknar du?