Hur gör jag en felanmälan?
-
De allra flesta hyresgäster och bostadsrättshavare (där brf:en har felanmälan hos oss) kan göra en felanmälan i Mitt HSB.
Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.
Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in via "logga-in"-knappen uppe till höger med BankID eller lösenord.
Om du har problem att logga in i Mitt HSB, eller om din bostadsrättsförening enbart har fastighetsskötsel men inte ekonomisk förvaltning via HSB Malmö, gör du din felanmälan via formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet) eller genom att ringa oss.
Bor du i en nyproducerad bostadsrättslägenhet? - Lämna garantiärende och felanmälan via formulär på brf-hemsidan.
Innan du felanmäler - se om du kan lösa problemet själv. Vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du kan ta del av här.
Akuta ärende – ring jouren
Kontakta vår fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
-
Fick du svar på din fråga?
Vilken information saknar du?